FANDOM

2. Tworzenie konta i pobieranie klienta - podstawy "Your Account"

Tworzenie konta

Podstawą, przed rozpoczęciem rozgrywki będzie utworzenie konta, które pozwoli nam na własny dostęp do innowacji świata KaranOTS, dodatkowo jest ono połączone bezpośrednio z forum serwera. W tym to celu udajemy się na stronę główną (domyślnie jest to www.karan.ots.pl lub www.rozpierdol.pl). Naszym oczom ukazać powinien się taki obrazek: Zarejestrujsie.png

Wpisujemy wszystkie potrzebne dane, pamiętając o tym, że hasło wpisywane jest bez potwierdzenia i należy zwrócić szczególną uwagę na dokładność jego wpisywania. Oto przykład wypełnienia okna:

2.png

Po prawidłowym wypełnieniu i zapoznaniu z regulaminem możemy nacisnąć przycisk „Zarejestruj się”. Naszym oczom powinna ukazać się następująca informacja:

3.png

Po naciśnięciu przycisku „dalej” możemy przejść do okna kreatora pierwszej postaci:

4.png

Okno to wypełniamy według własnej woli, w razie nie odblokowania się „Stwórz” należy nacisnąć wybieranie serwera i zatwierdzić system w naszej woli, co do świata na którym przyjdzie nam grać, obecnie jednak jest on tylko jeden. Jeżeli konto nie zalogowało się automatycznie, może nam wyskoczyć następująca informacja:

5.png

Nie należy się tym jednak przejmować, lecz rozwiązać problem poprzez zalogowanie się na konto i utworzenie postaci tam, o czym napiszę niżej. Gdy jednak wszystko poszło po naszej myśli pojawia nam się na ekranie następująca informacja:6.png

Niestety, nawet mi ukazała się ona przy kolejnym tworzonym koncie, dlatego w pewnych sprawach proszę o cierpliwość. Jednak, gdy wszystko poszło pomyślnie w następnym oknie mamy już sporą dawkę informacji, oraz możliwość pobrania klienta gry. Oto zdjęcie:

7.png

Jak jest wspomniane na samym początku, klient powinien za krótką chwilę zacząć pobierać się automatycznie.

Jak obiecałem, teraz następują rozwiązania „ekstremalne”, czyli kontynuacja pomimo błędów funkcji.

Na początek tworzenie postaci, gdy wystąpi błąd:

8.png

Po prawej stronie widoczne jest okienko logowania:

9.png

Na czerwono odnośniki do innych funkcji, które pozwolę sobie nazwać „funkcjami czerwonymi” i których szczegóły pokaże potem.
Tak więc, logujemy się na konto wpisując swój login i hasło, u mnie będą to: Konto123aw oraz 123qwe. Gdy wprowadzimy te dane następuje przeniesienie na forum:

1-.png

Nie należy się tym przejmować, bo jak już wspomniałem, konta są złączone w jedno. Wracamy po prostu na stronę główną projektu, czy to wpisując link, czy też klikając zakładkę u samej góry:

11.png

Teraz powinniśmy w miejscu, gdzie wcześniej wpisywaliśmy dane ujrzeć informacje o koncie:

12.png

Aby stworzyć postać wchodzimy w zakładkę „Your Account” i tam szukamy następującego elementu:

14.png

Gdy wypełnimy poprawnie:

15.png

Pierwsze, co tu spostrzegamy, to nowinki związane z systemem donatora i systemem poleceń, które są opisane poniżej, dlatego też przejdę od razu do widniejącego tu napisu „Create new Recovery Key”, który po wciśnięciu odblokowuje nam opcję, opisaną poniżej na czerwono:

16.png

Oto wiadomość, która powinna nam się wyświetlić:

17.png

Wracamy do konta, aby zobaczyć wcześniej wspomnianym napisie „IP mask”. A cóż to takiego? Już wyjaśniam. Maska IP pozwala nam na ustalenie przedziału adresów internetowych, które mają dostęp do konta w grze. Jest ona przydatna, gdy nasze dane wpadną w niepowołane ręce, ale i uciążliwa gdy do gry logujemy się z różnych komputerów przynależących do innych sieci. Oto jak ustalić zakres:

18.png

W miejscu, które zasłoniłem czerwonym prostokątem, znajduje się adres IP jakiego obecnie używamy, jeżeli jest on stały, wystarczy przepisać go do obydwu pól (from i to), jeżeli jest on jednak zmienny, musimy ustalić pewien zakres, w jakim możemy się swobodnie poruszać w sieci. Gdy skończymy wpisujemy wcześniej wygenerowany Recovery Key i wciskamy przycisk „Set IP range”.

Pozwoliłem sobie również umieścić na tym zdjęciu pasek „Remove Recovery Key” domyślnie pozwoli nam on, na usunięcie naszego klucza i wygenerowanie kolejnego, jednak po pewnym czasie, jest to dokładnie tydzień. Pozwolę sobie to zademonstrować:

19.png

Wracamy i widzimy:

20.png

Oczywiście, jak prawie wszystko, da się to wycofać poprzez wciśnięcie słynnego „cancel”.

Kolejną ciekawą opcją jest możliwość zmiany nicku postaci, ale podkreślam, jeżeli nikt z obsługi nie zgłosi naszego nicku do zmiany (a jest to czynione przy nickach wyjątkowo wulgarnych, wręcz wstrętnych), będziemy zmuszeni oddać 50 punktów premium, o których więcej będzie w dziale „Sklep premium”. Dodatkowo ponowne użycie tej opcji zostanie zablokowane na danym koncie na czas 60 dni. Oto zdjęcie:

21.png

Kolejnymi dwoma opcjami są zmiana hasłą i zmiana adresu e-mail, których szczegółów, ani zdjęć tyczących się ich nie zamieszczam, ze względu na to, że proces ten przebiega tak, jak we wszystkich serwisach. Warto jednak zwrócić uwagę na zakładkę „Your characters”:

22.png

Można tu odbanować postać za destruktywne zachowanie, czyli innymi słowy, częste umieranie. Ma to zabezpieczyć przed celowym umieraniem, które to przeprowadzane jest przez osoby niepożądane na naszym koncie. Zakładka „change sex” pozwala na zmianę płci naszego bohatera, jednak koszt tego typu zabawy to 50 punktów premium. W końcu dochodzimy do „Request deletion” przy użyciu którego możemy usunąć niepotrzebną, nieużywaną przez nas postać z konta, wymagany jest recovery key.

Dostępna jest również opcja „opisania postaci”, w którą nie będę się wgłębiał, jednak wspomnę, że jest to krótki tekst, który może przeczytać każdy, gdy będzie oglądał statystyki naszej postaci na stronie projektu.

Szczegóły funkcji czerownych:

23.png

„Przypomnij Hasło!” to proste przypomnienie, na podstawie nicku dowolnej postaci z naszego konta hasła, które zostanie przesłane na nasz e-mail:

24.png

„Odzyskaj konto” to bardziej wyrafinowany sposób na odzyskanie utraconych danych, można tu zmienić przy użyciu recovery keya zarówno hasło jak i e-mail, ciągle przydatny jest nick dowolnej postaci z naszego konta:

25.png

„Załóż konto” to szybsza wersja naszego kreatora, chcąc nie chcąc mówiąc, konta, jedyna różnica jest taka, że tekst wpisany w zakładce „Nick” to zarówno nazwa konta, jak i pierwszej postaci:

26.png

Należy również zapoznać się z tekstem umieszczonym poniżej:

27.png

To tyle, odnośnie naszego konta, informacje jak korzystać z klienta, którego w razie awarii pobieramy z zakładki „klient” po prawej, umieszczone będą w dziale „Podstawy podstaw”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki